torsdag 20 juli 2017

Målad Piontårta


I början av sommaren hade vi en sommarfest här hemma med hatt-tema. Gästerna fick ta på sig en skojig hatt och sedan valde jag ut en vinnare för mest kreativa hatt. Vinnaren vann en tårta efter valfri design. Vinnaren blev Anna-Lena som hade gjort en egen vikingahjälm av en gammal mössa som hon sytt på horn i tyg på. Jag gav henne tre bilder på några tårtor med tekniker jag gärna ville testa att göra i hopp om att hon skulle nappa på någon av dem, och det gjorde hon. Resultatet blev denna tårta med målade blommor såväl som modellerade i samma stil så de skulle smälta ihop. Att min duk även matchade vid fotograferingen var inget jag tänkt ut, även om man klätt skulle kunna tro det. Tårtan har chokladbottnar, är fylld med chokladmousse, minimaränger, salt karamellmousse samt täckt med chokladkräm och marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar