söndag 4 juni 2017

Sommarfeststårta med brush embroidery


Igår hade vi sommarfest för att fira att sommaren äntligen är här. Att jag bjöd på tårta var egentligen bara för att få en ursäkt att testa något jag vill öva på och har lekt lite med brush embroidery på senaste tiden. Jag ville även testa att göra en ny fyllning. Jag fullkomligt älskar tiramisu och beställer det alltid ute när det finns på dessertmenyn så jag har försökt återskapa det i tårtform. Tårtan har chokladbottnar och första lagret med fyllning är tiramisukrämen med kaffe- och romdoppade (hade ingen amaretto) savoiardikex. Andra lagret fyllning är tiramisukrämen med chokladknappar och hela hallon. Tårtan är täckt med chokladkräm och marsipan. Det blev jättegott, det enda jag skulle kunna förbättra är att tillsätta lite mer gelatin för extra stabilitet då moussen blev lite för lös.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar