onsdag 14 juni 2017

Babblarnatårta.. igen


Babblarnatårta nummer.. ja jag vet faktiskt inte. Dessa figurer är så populära, och jag har gjort dem så många gånger, att jag nog skulle kunna göra dem i sömnen. Jag bad att få göra det lite annorlunda denna gång för att få lite omväxling, så jag gjorde deras bil/flygplan och tryckte in hela gänget.
Tårtan har vaniljbottnar och är fylld med päronmousse och vit chokladmousse samt är täckt med italiensk marängsmörkräm och sockerpasta. Flygplanet är gjort av ricekrispiestreat som är täckt med sockerpasta, figurerna är modellerade. Jag stoppade in lite sockervadd under planet. Detta funkar bara om tårtan skall ätas samma dag, annars skrumpnar det ihop av fukten i kylskåpet. Molneffekten är gjord med air-brush.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar