måndag 13 februari 2017

Hundkalas


Idag fyllde min älskade lilla Sigge 15 år eller 105 hundår. Detta har naturligtvis firats med lite extra godsaker. Några vänner till oss kom hit på besök och för oss människor blev det tiramisu och Siggekakor. Jag har kollat en del youtubeklipp med kakspritsning och var lite sugen på att testa. Det var mycket svårare än jag hade trott och mina kakor var inte tillräckligt släta, så jag får nog laborera vidare med detta. Det blev i alla fall varsin kaka. Sigge själv fick en hundtårta från boken "Hundkokboken" som jag haft i flera år men aldrig gjort något ifrån förrän för ett par veckor sedan då jag gjorde hundkex som blev väldigt omtyckta. Bottnarna i tårtan är består till större delen av potatis och ägg och fyllningen är stekt nörfärs och hårdkokt ägg. Det skulle även vara persilja i men då de bara skrivit med det i ingredienserna men inte i instruktionerna missade jag dem, men födelsedagsbarnet tyckte den var supergod i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar